Artykuł sponsorowany

Przewozy autokarowe w czasie pandemii Covid-19. Zasady, zalecenia i praktyczne porady

Przewozy autokarowe w czasie pandemii Covid-19. Zasady, zalecenia i praktyczne porady

Branża turystyczna jest jedną z tych gałęzi gospodarki, które odnotowały największe straty podczas pandemii Covid-19. Aktualnie można podróżować, jednak przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności oraz przestrzeganiu pewnych warunków nałożonych na przewoźników przez Ministerstwo Zdrowia. Sprawdź, jak w czasie pandemii Covid-19 wygląda podróż autokarem i jak najlepiej się do niej przygotować.

Jakie obostrzenia panują podczas przewozów autokarowych w czasie pandemii?

Podróże autokarem muszą odbywać się przy zastosowaniu pełnego reżimu sanitarnego, ponieważ tego typu przewozy generują zwiększone ryzyko zarażenia się wirusem. Dlatego władze zalecają odbywanie jedynie niezbędnych podróży, takich jak wyjazdy służbowe lub w celu odwiedzenia potrzebującej pomocy rodziny. Dynamicznie zmieniająca się sytuacja i konieczność wprowadzania lub zdejmowania obostrzeń wymaga śledzenia najnowszych zaleceń oraz zmian w przepisach przed wyjazdem.

Według jednego z wielu wydanych podczas pandemii rozporządzeń, w autokarach i innych środkach transportu zbiorowego, podczas przewozu autokarowego powinna być zajęta jedynie połowa miejsc, tak aby umożliwić obcym sobie pasażerom zachowanie odstępu. W ten sposób podróżni mogą zapewnić sobie większy poziom bezpieczeństwa w trakcie trwania przewozu. Z tego samego powodu kierowca jest zobowiązany uruchamiać klimatyzację w układzie otwartym, co pozwoli na wpuszczanie do kabiny świeżego powietrza. Dzięki temu dodatkowo zmniejsza się ryzyko roznoszenia się wirusa wewnątrz pojazdu.

Podczas całej podróży wszyscy pasażerowie, kierowca oraz ewentualna obsługa obecna na pokładzie pojazdu, muszą mieć założone maseczki zasłaniające nos i usta. Jest to warunek obowiązkowy, a osoby go niespełniające nie zostaną wpuszczone do autokaru. Przed podróżą warto upewnić się, że posiadamy więcej niż jedną maseczkę, dzięki czemu podczas kilkugodzinnego przewozu można zapewnić sobie większy komfort i bezpieczeństwo.

Co warto wiedzieć przed podróżą autokarem podczas pandemii Covid-19?

Najważniejszą kwestią dotyczącą podróży zagranicznych jest upewnienie się, czy po przyjeździe do danego kraju na podróżnych nie zostanie nałożona kwarantanna. W każdym kraju panują inne obostrzenia i metody walki z wirusem, dlatego dobrze jest wcześniej poznać najwazniejsze z nich. Utknięcie samemu w hotelu może być nie tylko niewygodne, ale i może narazić podróżnego na spore koszty. W niektórych krajach turyści są kierowani do drogich, wyznaczonych przez rząd hoteli, w których odbywa się kwarantanna osób przyjeżdżających zza granicy.

Kolejną istotną sprawą, którą powinien załatwić każdy pasażer przed podróżą, jest wykonanie testu na obecność Covid-19. Test ten należy wykonać najpóźniej na 72 godziny przed wyjazdem oraz zachować dokument potwierdzający otrzymanie wyniku negatywnego. Jest to szczególnie ważne, jeśli podróżujemy poza granice Polski, ponieważ w ten sposób można uniknąć skierowania na kwarantannę, jeśli przepisy w danym kraju to umożliwiają. Obowiązek wykonania testu może również zostać nałożony na podróżnych przez przewoźnika, jeśli tylko wcześniej poinformuje o tym fakcie potencjalnych pasażerów.

Osoby szczególnie dbające o swoje bezpieczeństwo w trakcie pandemii mogą uzyskać od przewoźnika, takiego jak Fox Travel, który chętnie przekaże informacje na temat środków zapobiegawczych, stosowanych w jego pojazdach. W większości pojazdów transportu zbiorowego montuje się aktualnie pojemniki na płyn do dezynfekcji, a dodatkowo regularnie odkaża się często dotykane elementy wyposażenia pojazdu, jak np. fotele, oparcia, klamki czy uchwyty. Z większą częstotliwością wymienia się też wszystkie filtry powietrza w klimatyzacji i przeprowadza się jej ozonowanie.

Jak przygotować się na podróż autokarem w trakcie pandemii Covid-19?

Oprócz kilku maseczek, które można regularnie zmieniać podczas podróży, warto jest zabrać ze sobą własny płyn odkażający oraz zestaw dezynfekujących i suchych chusteczek. Dzięki temu można dodatkowo zadbać o sterylność swojego otoczenia, którą bardzo łatwo mogą zaburzyć inni pasażerowie. Dobrze jest też zachować odległość od innych podróżnych i unikać rozmów lub bliższego kontaktu, zwłaszcza jeśli nie są to znane nam wcześniej osoby.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.